Declareren bij uw zorgverzekering

Zorgkosten declareren

Heeft u een zorgverzekering van Salland? Wanneer u naar een zorgverlener gaat, verrekenen wij in de meeste gevallen de kosten direct met uw zorgverlener. U merkt daar verder niets van. In sommige gevallen stuurt uw zorgverlener de rekening niet naar ons, maar ontvangt u zelf de rekening. U kunt deze rekening dan bij Salland declareren. Uw zorgkosten declareren kan online of per post. Controleert u van te voren wel even of de volgende gegevens op de rekening staan:

 

  • Naam, adres, woonplaats en beroep zorgaanbieder
  • Datum van de nota
  • Datum waarop de zorg heeft plaatsgevonden
  • Korte beschrijving van de zorg
  • Kosten van de zorg
  • Naam verzekerde
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • Geboortedatum verzekerde
  • Evt. inschrijfnummer

Mobiel declareren via uw Smartphone

24/7 declareren via uw smartphone!
Met de Salland Declaratie-app kunt u eenvoudig en snel uw declaratie van uw zorgkosten indienen via uw smartphone. Vul uw gegevens in, maak een foto van uw nota en verstuur deze met één druk op de knop.

Download nu de App

Online declareren via Mijn Salland

Via Mijn Salland kunt u eenvoudig online uw rekeningen van uw zorgverleners declareren. Maak een duidelijke foto of scan van de rekening en upload het bestand naar Mijn Salland. Nadat wij uw declaratie hebben ontvangen, ontvangt u in principe binnen vijf werkdagen een vergoeding van de kosten. U kunt de status van uw ingediende rekeningen volgen via Mijn Salland.

Mijn Salland

Let op: bewaar de originele rekening tenminste twee jaar voor controle. Wij mogen de originele rekening in die periode opvragen. Wanneer wij de originele rekening dan niet ontvangen, dan vervalt alsnog het recht op vergoeding van die rekening. Meer hierover leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Declareren per post

Wilt u liever per post uw zorgkosten declareren, dan stuurt u ons de originele rekening van uw zorgverlener.
Stuur de originele rekening naar:


Salland Zorgverzekeringen
Afdeling Declaratie
Antwoordnummer 30
7400 VB Deventer

Een postzegel is niet nodig. U kunt uw declaratie ook versturen via één van onze brievenbussen op onze locaties in de regio Deventer.

Nadat wij uw declaratie hebben ontvangen, ontvangt u in principe binnen tien werkdagen een vergoeding van de kosten.

Soms is een declaratieformulier nodig

In onderstaande gevallen hebben wij naast de originele rekening, ook een volledig ingevuld declaratieformulier nodig:

Aandachtspunten bij rekening declareren

  • Stuur de factuur binnen twaalf maanden na afloop van het jaar naar ons toe.
  • Maak een kopie van het declaratieformulier én de originele rekening voor uw eigen administratie.
  • Aanmaningen, betalingsherinneringen en kopieën van rekeningen nemen wij niet in behandeling.
  • De rekening moet in het Nederlands, Duits, Engels, Frans, Spaans of Turks zijn. Is de rekening in een andere taal opgesteld? Voeg dan een vertaling van een beëdigd vertaler toe.

Vragen over declareren?

Voor meer informatie over declareren of een ingediende declaratie neemt u contact op met de Klantenservice via (0570) 68 74 84. Onze medewerkers helpen u graag verder. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur. Of stuur ons een bericht via het online contactformulier.


Tip: Kijk ook eens bij onze veelgestelde vragen over declaraties.