Klacht Salland verzekeringen

Als u een klacht heeft

De kwaliteit van onze dienstverlening vinden wij bij Salland erg belangrijk. Wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u een keer ontevreden bent. Misschien heeft u een klacht over onze dienstverlening of over onze beslissing om iets niet te vergoeden.

Onafhankelijke klachtencommissie

Om u zo goed mogelijk te helpen heeft Salland verzekeringen een onafhankelijke klachtencommissie. U kunt niet alleen voor klachten over onze dienstverlening bij ons terecht. Ook wanneer u een klacht heeft over een zorgverlener kunt u contact met ons opnemen. Wij proberen uw klacht zo spoedig mogelijk te behandelen. U ontvangt in ieder geval binnen zes weken bericht.

Wat doen we met uw klacht?

Uw klacht blijft zeker niet onopgemerkt. Ondanks het kleine aantal klachten dat wij krijgen, nemen wij elke klacht heel serieus. Niet alleen proberen we uw klacht zo goed mogelijk op te lossen, ook gebruiken wij deze om verbeteringen door te voeren in de organisatie.

Waarover wilt u een klacht melden?

Heeft u een zorgverzekering van Salland en bent u ontevreden over onze dienstverlening of over onze beslissing om iets niet te vergoeden? Gebruik het online klachtenformulier om uw klacht aan ons door te geven. Wij proberen uw klacht zo spoedig mogelijk te behandelen. U krijgt in ieder geval binnen zes weken een reactie op uw klacht. U kunt uw klacht ook per post sturen naar:


Salland Zorgverzekeringen
t.a.v. Klachtencommissie
Antwoordnummer 30
7400 VB Deventer


Komen we er samen niet uit? Dan heeft u drie mogelijkheden om de klacht af te handelen.

 

  • U legt uw klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Binnen de SKGZ werken de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. De Ombudsman Zorgverzekeringen heeft een bemiddelende rol. De Geschillencommissie Zorgverzekeringen brengt een bindend advies uit.


Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: 088 900 6 900
Website: www.skgz.nl
 

  • U legt uw klacht voor aan de burgerlijk rechter.
  • Lost u het liever online op? Dan kunt u de klacht indienen via het ODR-platform. Via deze website kiezen beide partijen samen een neutrale derde partij. Deze partij zoekt vervolgens een oplossing.

Klacht over onze formulieren

Heeft u moeite met formulieren die wij gebruiken? Bijvoorbeeld omdat een formulier naar uw mening te ingewikkeld, onduidelijk of overbodig is? Gebruik het online klachtenformulier om uw klacht aan ons door te geven. U kunt uw klacht ook per post sturen naar:
 

Salland Zorgverzekeringen
t.a.v. Klachtencommissie
Antwoordnummer 30
7400 VB Deventer


Komen we er samen niet uit? U kunt uw klacht ook indienen bij de Nederlandse Zorgautoriteit. De Nederlandse Zorgautoriteit kan een bindend advies geven. Voor de duidelijkheid: het gaat hierbij alleen om formulieren en niet om andere correspondentie zoals brieven.

Nederlandse Zorgautoriteit

t.a.v. de Informatielijn/het Meldpunt
Postbus 3017
3502 GA Utrecht

Klacht over een bestuurlijke boete

Als u in Nederland woont of werkt moet een zorgverzekering hebben. Meldt u zich te laat aan voor een zorgverzekering, dan kan het College voor zorgverzekeringen u een bestuurlijke boete opleggen. Bent u het niet eens met de boete, dan kunt u een bezwaarschrift indienen bij het College voor zorgverzekeringen.

Zorginstituut Nederland

Postbus 320
1110 AH Diemen

Dien het bezwaarschrift binnen zes weken na de dagtekening van de beschikking in bij het College voor zorgverzekeringen. Zorg ervoor dat u het bezwaar schriftelijk en ondertekend indient en dat uw bezwaar de volgende gegevens bevat: naam, adres en de reden waarom u bezwaar indient.

Bent u ontevreden over de manier waarop u geïnformeerd bent over onze reisverzekering en/of annuleringsverzekering? Gebruik het klachtenformulier om uw klacht aan ons door te geven. Wij proberen uw klacht zo spoedig mogelijk te behandelen. U krijgt in ieder geval binnen zes weken een reactie op uw klacht.

Komen we er samen niet uit? U kunt het geschil binnen drie maanden na de afhandeling door Salland melden bij het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid). De Ombudsman financiële dienstverlening of de Geschillencommissie financiële dienstverlening van het Kifid proberen samen een oplossing te vinden of geven een oordeel over de klacht.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag