ZorgDirect
ZorgDirect

Veelgestelde vragen Mijn Salland

Vraag en antwoord

Voor het online beheer van uw zorgverzekering, kunt u gebruik maken van Mijn Salland. Wij hebben hieronder enkele veelgestelde vragen over Mijn Salland voor u op een rijtje gezet.

Staat uw vraag over Mijn Salland er niet tussen? Neem dan contact op met onze Cliëntenservice, of maak gebruik van het online contactformulier.

Veelgestelde vragen

Moet ik betalen om Mijn Salland te gebruiken?
Nee, het gebruik van Mijn Salland is gratis.
Wat als ik het niet eens ben met de gebruikersvoorwaarden?

Wij kunnen u helaas geen toegang geven tot Mijn Salland als u niet akkoord bent met de gebruikersvoorwaarden (PDF).

In de gebruikersvoorwaarden staat beschreven welke regels er gelden voor het gebruik van Mijn Salland. De gebruikersvoorwaarden zijn een onderdeel van Mijn Salland. Alleen door deze te accepteren kunt u gebruik maken van uw persoonlijke, beveiligde omgeving.

Hoe kan ik inloggen in Mijn Salland?
U kunt inloggen met uw DigiD met sms-controle. Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u die eenvoudig aanvragen via www.digid.nl/aanvragen.
Hoe meld ik mij aan voor Mijn Salland?

U hoeft zich niet aan te melden voor Mijn Salland. Als u een zorgverzekering van Salland heeft en u heeft een DigiD, dan kunt u in principe direct inloggen in Mijn Salland.

Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u die eenvoudig aanvragen via www.digid.nl/aanvragen.

In welke gevallen kan ik geen gebruik maken van Mijn Salland?

In een aantal gevallen kunt u geen gebruik maken van Mijn Salland:

  • U heeft geen DigiD. Voor inloggen heeft u een DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u die eenvoudig aanvragen via www.digid.nl/aanvragen
  • U heeft geen zorgverzekering van Salland of u heeft meer dan een jaar geleden uw basisverzekering en aanvullende verzekering beëindigd. Wanneer uw basisverzekering en aanvullende verzekering eindigen, behoudt u toegang tot één jaar nadat de laatste verzekering is geëindigd.
  • U staat in onze administratie aangemerkt als een persoon die behoort tot een kwetsbare groep. Om privacy redenen is het dan niet mogelijk om gebruik te maken van Mijn Salland. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze klantenservice via (0570) 68 74 84.
Het lukt me niet om in te loggen. Waar kan dat aan liggen?

Uw gegevens moeten goed beveiligd zijn. Als u een verouderd computersysteem heeft kunt u de beveiligde omgeving van Mijn Salland niet bezoeken. U kunt via een speciale website van het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties controleren of uw computer geschikt is om beveiligde (overheids)websites te bezoeken. Controleer uw computer.

Is het probleem hiermee niet opgelost of heeft u andere problemen met inloggen? Bekijk dan ook eens de veelgestelde vragen van DigiD of neem contact op met onze klantenservice via (0570) 68 74 84. Onze deskundige medewerkers helpen u graag verder.