Salland hoofdsponsor zwem4daagse

Wandel jij met ons mee?

Schrijf je nu in

Blessurepreventie

Voorkomen is beter dan genezen. Hieronder enkele tips om blessures te voorkomen:
 

  • bouw uw training geleidelijk op;
  • neem gas terug bij beginnende pijntjes. U krijgt echt geen conditieverlies door een weekje rustig aan te doen;
  • zorg voor een goede warming-up en cooling-down;
  • doe rekoefeningen zodat uw spieren en pezen op lengte zijn (en blijven); 
  • zorg er voor dat uw spieren voldoende sterk zijn;
  • luister naar uw lichaam.

Wist u dat ...

  • een schuin aflopende weg meer belastend is voor uw lichaam? Ook een harde ondergrond kan bij beginnende blessures net even te veel zijn. Kies in dit geval bospaden en vermijd asfalt;
  • wanneer u in een slechte conditie bent, u beter iets meer tijd kunt nemen om uw doelstellingen te verwezenlijken;
  • u uw oude wandelschoenen niet meteen weg moet gooien? Neem ze mee naar de winkel, de slijtageplekken zeggen veel over uw looppatroon.
  • sportmassage goed is om blessures te voorkomen? Een massage voor een wandeltocht is goed voor de doorbloeding van de spieren, na afloop een massage zorgt voor een betere afvoer van afvalstoffen.

Met al deze tips moet het lukken om zonder blessures het wandelseizoen door te komen!