Vragen betalen kosten zorgverzekering

Antwoord op veelgestelde vragen

Een zorgverzekering kost geld. U betaalt kosten voor de verzekering zelf (de premie) of als u zorg nodig heeft (eigen risico of eigen bijdrage). Op deze pagina hebben wij enkele veelgestelde vragen over betalen en uw zorgverzekering voor u op een rijtje gezet.

 

Staat uw vraag over betalen er niet tussen? Kijk ook eens bij onze informatiepagina’s over kosten zorgverzekering betalen. Of stuur uw vraag via het online contactformulier.

 

Het bankrekeningnummer voor de betaling van uw premie, de eigen bijdrage aanvullende verzekering of het verplicht eigen risico is:

IBAN: NL63ABNA0631677976
ABN AMRO bank in Deventer
Bankrekeningnummer: 63.16.77.976

 

Voor betalingen vanaf een buitenlandse rekening betalen kunt u de volgende codes gebruiken:
IBAN: NL63ABNA0631677976
BIC: ABNANL2A

Vermeld bij uw betaling altijd uw inschrijfnummer en factuurnummer.

U kunt de premie bij ons maandelijks betalen door middel van automatische incasso of een factuur.

  • Automatische incasso
    U kunt uw premie betalen door middel van automatische incasso. Om dit te kunnen doen, geeft u ons toestemming om de maandelijkse premies automatisch van uw IBAN af te laten schrijven.
  • Factuur
    Als u niet voor automatische incasso kiest, dan ontvangt u iedere maand een factuur van ons. Deze krijgt u halverwege de maand voor de premie van de volgende maand. U kunt de factuur betalen via internetbankieren of via een overschrijfformulier van uw bank.

Uw IBAN en de manier waarop u wilt betalen, wijzigt u eenvoudig in Mijn Salland.

Ja, u kunt bij Salland de achterstallige premie in termijnen betalen. U kunt daarvoor contact opnemen met de cliëntenservice. U kunt ons als volgt bereiken:

  1. Bel naar (0570) 68 74 84
  2. Bezoek ons kantoor aan de Munsterstraat in Deventer
  3. Kom op een van de spreekuren in de regio.

De premie voor de zorgverzekering verandert elk jaar. Betaalt u uw premie via automatisch incasso, dan passen wij dit bedrag ieder jaar voor u aan.

Heeft u gekozen voor automatische incasso, dan schrijven wij het eigen risico automatisch van uw rekening af. Om te voorkomen dat er onverwacht een hoog bedrag wordt afgeschreven, schrijven wij bedragen alleen automatisch van uw rekening af als het totaalbedrag niet hoger is dan € 150,-. Is het bedrag hoger dan € 150,-, dan sturen wij een factuur. Dit doen wij ook als de automatische afschrijving niet lukt.

Een factuur moet u dus altijd betalen, ook als u voor automatische incasso heeft gekozen. Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
 

Heeft u gekozen voor automatische incasso, dan schrijven wij een eigen bijdrage automatisch van uw rekening af. Om te voorkomen dat er onverwacht een hoog bedrag wordt afgeschreven, schrijven wij bedragen tot € 150,- automatisch van uw rekening. Is het bedrag hoger, dan sturen wij een factuur. Dit doen wij ook als de automatische afschrijving niet lukt.

Een acceptgiro moet u dus altijd betalen, ook als u voor automatische incasso heeft gekozen. Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Welke bedragen het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) aan ons betaalt, hangt van uw persoonlijke situatie af. Neemt u contact op met het BAD als u wilt weten wat in uw geval van toepassing is.

Het kan gebeuren dat u tijdelijk in de knel komt met het betalen van uw eigen risico of eigen bijdrage. U kunt dan een verzoek doen om in termijnen te betalen. Zo voorkomt u een grote betalingsachterstand. Waar u precies rekening mee moet houden, leest u op de pagina ‘Betalen in termijnen’.

In principe kan iedereen een verzoek doen om in termijnen te betalen. Waar u bij een betalingsregeling precies rekening mee moet houden, leest u op de pagina ‘Betalen in termijnen’.