Salland Zorgverzekeringen ook komende drie jaar hoofdsponsor IJsselloop Deventer

 

De Stichting IJsselloop Deventer is blij om te kunnen aankondigen dat Salland Zorgverzekeringen ook de komende drie jaar hoofdsponsor van de IJsselloop is. “Het is een evenement dat inmiddels al 6.000 mensen in beweging brengt. En daar zijn we als Stichting IJsselloop trots op”, aldus Jan Henk van der Kolk, voorzitter van de stichting.

 

 “Niet alleen het hardloopevenement op zondag 10 april zelf, maar juist de grote beweging die vooraf gaat aan de IJsselloop vinden wij belangrijk”, vertelt Jos Peeters, directeur Commercie en Zorginkoop bij Salland Zorgverzekeringen. “Bedrijven en individuen die elkaar weten te stimuleren en interne competities aangaan, dat vind ik ontzettend mooi om te zien. Het toont aan dat bezig zijn met je gezondheid vooral ook leuk is. En daar dragen we vanuit Salland Zorgverzekeringen graag ons steentje aan bij.”

Voor iedereen een geschikte loopafstand

De IJsselloop is in 2006 ontstaan op initiatief van AV Daventria 1906 en uitgegroeid tot een volwaardig regionaal loopevenement voor de stad Deventer, vele sponsoren, lopers en publiek. De laagdrempelige deelname blijft een belangrijk uitgangspunt. Voor iedereen is er een geschikte afstand om aan deel te nemen. Zowel Van der Kolk als Peeters benadrukken dat die laagdrempeligheid bijdraagt aan de doelstelling om een evenement te organiseren dat voor iedereen toegankelijk en leuk is.

Grote deelname van bedrijventeams

Opvallend is het grote aantal bedrijventeams dat meedoet aan de IJsselloop. Jan Henk van der Kolk: “Dit is mede te danken aan het feit dat Salland Zorgverzekeringen twintig bedrijventeams sponsort. We zijn dit jaar begonnen met speciale loopclinics voor deze teams en zien zelfs dat van deelnemende bedrijven, medewerkers van over de grens meedoen.” Peeters vult aan: “Je kunt wekelijks zelf je hardloopschoenen aantrekken, maar door in een team toe te werken naar de IJsselloop, vergroot je het plezier en de kans dat je het volhoudt. Wij vinden het dan ook mooi om te zien dat steeds meer bedrijventeams meedoen!”