Premie betalen

Betalen van de premie zorgverzekering

Voor een zorgverzekering van Salland betaalt u maandelijks een premie. U kunt uw premie betalen via automatische incasso. Wij kunnen u ook een factuur toesturen. Betaalt u de premie niet of niet op tijd, dan kan dat financiële gevolgen hebben.

Premie betalen via automatische incasso

Bij een automatische incasso schrijven wij iedere maand de premie van uw bankrekening af. U moet ons hiervoor wel toestemming geven of machtigen. Kiest u voor betaling via automatische incasso, dan weet u zeker dat u altijd op tijd betaalt. U heeft er geen omkijken naar.

U kunt de automatische incasso online aanvragen via Mijn Salland. U kunt hier ook de gegevens van uw automatische incasso wijzigen.

Wij sturen u een factuur

Kiest u niet voor automatische incasso, dan ontvangt u iedere maand een factuur van ons. U ontvangt de factuur halverwege de maand voor de premie van de volgende maand. U kunt onze factuur betalen via internetbankieren of met een overschrijfformulier van uw bank.

Het wijzigen van uw betaalwijze of uw rekeningnummer regelt u eenvoudig online via Mijn Salland.

Betalingsherinnering

U ontvangt van ons een betalingsherinnering als u de premie niet betaalt. Het kan gebeuren dat u tijdelijk moeite heeft met het betalen van de premie. U kunt bij ons dan een aanvraag doen om in termijnen te betalen. Zo voorkomt u een grote betalingsachterstand.

Het kan gebeuren dat u een betalingsherinnering ontvangt, nadat u een wijziging heeft doorgegeven. Een wijziging die u kortgeleden heeft doorgegeven, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren u de betalingsherinnering wel te betalen. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, verrekenen wij de eventueel te veel betaalde premie met de nog openstaande premie.

Gevolgen niet betalen van de premie

Als u uw premie niet betaalt, krijgt u na twee en vier maanden een brief van ons. Ook bieden wij u een betalingsregeling aan. Heeft u een premieschuld van minstens zes maanden en heeft u niet betaald? Dan melden wij u aan bij het CAK.

Heeft u nog vragen?

Voor meer informatie over uw premie betalen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via (0570) 68 74 84. Onze medewerkers helpen u graag verder. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur. Of stuur ons een bericht via het online contactformulier.