Vrouw in de keuken
Vrouw in de keuken

Gezonder snacken

Er wordt veel geschreven over wat wel en niet gezond is qua voeding. Zoveel, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Bij Salland bieden wij graag duidelijkheid en inspiratie op het gebied van gezond eten, beweging én ontspanning.

We kennen allemaal die momenten dat je zin hebt in iets lekkers. We grijpen dan vaak naar de doos met koekjes, chocola, drop, kaas, chips of andere snacks. Lekker, maar niet gezond. Gezond snacken kan echter wel! Het is puur een kwestie van gewenning en de juiste alternatieven in huis hebben.

Wil je even lekker knabbelen? Neem dan knäckebröd in plaats van chips. Wil je iets hartigs? Dan kan je deze beleggen met een plakje ham of een plakje kaas. Liever iets zoets? Een knäckebröd met appelstroop of halva jam – jam met minder suiker – kan dan een uitkomst zijn.

Een ander alternatief is popcorn. Laag in calorieën, met een beetje zout erop hartig en met een beetje suiker of honing heerlijk zoet. Gesuikerde popcorn is uiteraard wel iets hoger in calorieën, maar nog altijd lager dan de meeste koekjes en andere snacks.

Een andere optie is om jezelf te verwennen met een gezond borrelplankje: olijven, dadels, selderij, wortels en niet te vergeten de snoeptomaatjes. Met een hummus dip verander je groente op die manier in een heerlijke snack. Lekker én gezond!

Op zoek naar meer inspiratie?

Stapeltje lichte crackers